Życie Grójca wydanie Nr 03/19 - page 4

4
PROMOCJA/
NASZE SPRAWY
Spółdzielnia "Samopomoc" -
podsumowanie roku 2018
W skład zasobów Spółdziel-
ni
Mieszkaniowej „Samopo-
moc” w Grójcu wchodzi 49 bu-
dynków
wielorodzinnych
w
tym 1819 mieszkań i 113 lo-
kali użytkowych, 450 gara-
ży oraz 32 miejsca postojo-
we. Najważniejszym czynni-
kiem wpływającym na utrzy-
manie zasobów w należytym
stanie technicznym są prowadzone każdego roku prace remontowe. Głów-
nym źródłem finansowania inwestycji jest odpis na fundusz remonto-
wy wnoszony w opłatach czynszowych za lokale. Realizacja prac remonto-
wych w zasobach Spółdzielni wykonywana jest w oparciu o roczny Plan re-
montów, który uchwala Rada Nadzorcza Spółdzielni po ocenie występują-
cych potrzeb z uwzględnieniem możliwości finansowych każdej nieruchomości.
W ramach wydatków z funduszu
remontowego w 2018 roku uda-
ło się zrealizować między innymi
następujące prace: remont ele-
wacji przy Al. Niepodległości 13,
13A, 7(dodatkowo wyremonto-
wano zadaszenie zejścia do wę-
zła), remont balkonów: Al. Nie-
podległości 11 (odnowiono po-
zostałe 5 szt.), Al. Niepodległo-
ści13, 13A. Wyremontowano opaski i cokoły przy ulicach: Al. Niepodległości 17
(kl. V), Al. Niepodległości 19 (remont interwencyjny opaski oraz chodnika), Osie-
dle Polna 1 (remont częściowy), Osiedle Polna 2 (remont częściowy), Osiedle Po-
lna 3 (remont częściowy), Osiedle Polna 6 (remont częściowy), Osiedle Polna 10
(remont częściowy), Piłsudskiego 80 (remont częściowy), Czerska 2, Jasieniec. Wy-
miana rynien i pasów pod rynnowych przy ulicach: Jana Pawła II 5 (kl. IV-V), Osie-
dle Polna 1 (kl. IV), Kasztanowa
28 (wykonano interwencyjnie).
Budowa i remont altan śmietni-
kowych przy ulicach: Jana Pawła
II 5 , Al. Niepodległości 19, Osie-
dle Polna 3 i 4 (budowa altany
wraz z modernizacją parkingu),
Kozietulskiego 1. Remont chod-
ników: Kasztanowa 28 (dodatko-
wo został wykonany podjazd dla
wózków inwalidzkich), Al. Niepodległości 11 – za ciągiem garażowym nr 8 (wy-
miana nawierzchni wraz z odprowadzeniem wody opadowej z dachów przyle-
głych garaży), Kasztanowa 3 przy kl. I (wykonano interwencyjnie) ul. Piłsudskie-
go 6A, Malowanie klatek schodowych: Mogielnicka 30 (kl. IV i V), Mogielnicka
30A (kl. II), Mogielnicka 30 B (kl.
IV i V), Mogielnicka 30 C (kl. II),
Mszczonowska 35 A, Piłsudskie-
go 80, Mszczonowska 29 (kl. II),
Topolowa 1, Jasieniec, Topolo-
wa 4, Jasieniec Układanie tera-
koty Al. Niepodległości 15 (kl. II),
Mogielnicka 30 C (kl. III), Mogiel-
nicka 30 E (kl. I i II), Mszczonow-
ska 35 C, Remont kotłowni gazo-
wych , Topolowa 1, Jasieniec, Topolowa 2, Jasieniec Topolowa 3, Jasieniec, Czer-
ska 2A, Jasieniec. Rekultywacja terenów zielonych: Kasztanowa 1, Kasztanowa 3,
Kasztanowa 28. Ponadto przeprowadzono polimeryzację instalacji gazowej w bu-
dynkach przy Al. Niepodległości 17 i 19, wymieniono część pokrycia dachowe-
go oraz wyremontowano kominy na budynku przy ul. Kasztanowej 1, przeprowa-
dzono modernizację cyrkulacji c.c.w. w budynku Osiedle Polna 5 wyremontowa-
no domofony w budynku przy ul. Kasztanowej 28, wymieniono na Osiedlu Tar-
gowica 3 szt. lamp oświetleniowych, wyremontowano świetlik dachowy na bu-
dynku Osiedle Polna 7, zakupiono i zainstalowano w całych zasobach 40 szt. ze-
wnętrznych koszy metalowych. Poza pracami remontowymi na bieżąco dbano o
utrzymanie porządku na osiedlach poprzez: sprzątanie terenów wokół budyn-
ków, koszenie trawy i grabienie liści, przycinanie i formowanie krzewów ozdob-
nych i żywopłotów, sadzenie drzew i krzewów, usuwanie chorych i starych drzew,
odśnieżanie i posypywanie piaskiem chodników, podestów, schodów oraz usu-
wanie błota pośniegowego w okresie zimowym. Przez cały 2018 r. przyjęto i zre-
alizowano 2518 zgłoszeń od mieszkańców w tym: hydraulicznych – 1030, ślu-
sarsko-budowlanych – 583, elektrycznych – 605, awarii domofonów – 300.
Podsumowując działania Spół-
dzielni w 2018 r., należy zauwa-
żyć, że udało się wykonać więk-
szość z zaplanowanych prac, a
także sporo dodatkowych. Po-
niesione nakłady finansowe na
inwestycje przynoszą efekty i
osiedla z roku na rok zyskują co-
raz lepszy wygląd oraz stan tech-
niczny i estetyczny budynków.
Elewacja bloków przy ul. Niepodległości 13 i 13a.
Chodnik na Osiedlu Centrum
Altana śmietnikowa na Osiedlu Centrum
Kostka przy ul. Kasztanowej 6.
Opaska przy ul. Polnej 6.
Dokończenie ze s. 1
Ewentualnie Rodzice nie dopilnowali rozpo-
znania wszelkich szkolnych „Dys”, których to
przecież nie brakuje. Faktycznie jednak „chie-
ną” być mogę, bo kiedy patrzę na to wszyst-
ko czasem ogarnia mnie taki „Chieniczny”
śmiech. Tyle, że przez łzy. Ale wracając do
Biedronki. Vox populi właśnie tam posyła na-
uczycieli polskich wszelkich przedmiotów, po
naukę prawdziwego życia w pokorze. By łba
nie podnosić i grzecznie znosić wszelkie po-
uczenia. Tam się skończą wakacje, czerwone
daty w kalendarzu, święta, ferie, bale na koszt
rodziców etc, etc. Może i racja. Odpracował-
bym swoje, wrócił do domu i ze spokojną gło-
wą, nie myśląc o sprawdzaniu prac, klasówek,
referatów, choćby podstawowym przygotowa-
niu do lekcji, czy zindywidualizowaniu pra-
cy dla dziewięciu osób w 27 osobowej klasie.
To jest dopiero MATRIX. Pewnie każdy z na-
uczycieli choć razusłyszał od swojegodziecka:
jak zwykle niemasz dlamnie czasu, już nas nie
kochasz.Wiecie, jak to wtedy cholernie boli…
Nie wiecie.Ale to nieWasz problem. Racja.
Druga sprawa jest taka, że jak z 700 tysięcy pół
miliona gotowych do strajku nauczycieli sko-
rzysta z „przyjaznej, wyrażanej przesympa-
tycznie i z pełną kulturą językową, choć anoni-
mowo” propozycji zatrudnienia w sieciach, to
kto po nas. Kto pójdzie uczyć. Już teraz bada-
nia rynku wskazują na starzenie się nauczycie-
li (przepraszam wszystkie koleżanki) podob-
nie jak w przypadku zawodu pielęgniarskiego.
Z 700 tysięcy nauczycieli w polskich szkołach
ci „najmłodsi” to raptem 10%. Nierzadkie są
przypadki, że młody nauczyciel już po pierw-
szym roku pracy mówi "dziękuję" i go nie ma.
Jakoś kolejekchętnychdozatrudnieniapoddy-
rektorskimi gabinetami też nie widać.
Bo problemem planowanego na 8 kwietnia
protestu nie są tylko pieniądze, które z oczy-
wistych powodów wysunięte zostały na plan
pierwszy. Bo czego mają domagać się związki
zawodowe? Tu też pojawia się następna kwe-
stia. Po zliczeniu głosów referendum strajko-
wego organizowanego przez ZNPuzyskujemy
niesamowite liczby. W skali kraju 85 % szkół
i 90% nauczycieli jest gotowych przystąpić do
strajku. To jest szok. Nie dla rządu być może,
ale dla samych nauczycieli. Jedna z grójec-
kich nauczycielek z 30-letnim stażem stwier-
dziła, że jeszcze nigdy czegoś takiego, jak jed-
ność, wśród tej grupy zawodowej niewidziała.
I nie ona jedna. Całe środowisko jest zaskoczo-
ne i…poczuło siłę.
Obecnie trwają tzw. rozmowy ostatniej szan-
sy. Na wynik tych negocjacji czekają wszyscy.
Rząd, któryma nie lada problem, który samso-
bie zgotował. Nauczyciele, przyparci do ścia-
ny tak mocno pogardą i brakiem szacunku, że
w końcu się postawili. Czekają ci najważniej-
si. Uczniowie i ich Rodzice. Zwłaszcza dwóch
zreformowanych i skumulowanych roczni-
kówostatnich gimnazjalistów i ósmoklasistów.
Czekają na informację o tym, czy i jak ewen-
tualnie przebiegną egzaminy końcowe i w jaki
sposób wpłynie to na rekrutację do szkół śred-
nich.MamaWeroniki (klasa ósma) powiedzia-
ła, że rozumie nauczycieli i ich popiera, ale ser-
ce ma rozdarte, bo Wera ma pisać egzamin. Z
kolei kolega pracującyw energetyce na wiado-
mość o wynikach referendum powiedział, że
to on też będzie strajkował i przedWigilią wy-
łączy prąd. Bo jeżeli do strajku dojdzie i będzie
się on przedłużał, to skutek społeczny będzie
ogromny. Początkowo gniew Rodzica pójdzie
wstronębelfrówi niebędzie litości i brania jeń-
ców. Wynik referendum pokazuje, że nauczy-
ciele zdają sobie z tego sprawę. Są gotowi pod-
jąć to przykre ryzyko. Optymalnym i oczeki-
wanym przez wszystkich rozwiązaniem jest
porozumienie. Osobiście wolę przyjść w nie-
dzielę (a zapomniałem, że podobno wszyst-
kie są wolne) i ustawić ławki, nakleić numer-
ki, przynieść krzesła, zegary, tablicę i przygo-
tować salę do egzaminów. Przesiedzieć kolej-
ną radę szkoleniową na temat procedur egza-
minacyjnych. Od tego jesteśmy. To jest nasza
praca. To po to uczymy te dzieci, żeby je przy-
gotować do tego egzaminu. Ale też nie da się
dłużej wycierać twarzy z plwociny, udając, że
pada deszcz. Póki co, czekamy.
Protest nauczycieli!
1,2,3 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,...16
Powered by FlippingBook