8
EDUKACJA
OGŁOSZENIE BURMISTRZA GMINY I MIASTA GRÓJEC
o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego części miasta Grójca
Na podstawie art. 30 oraz art. 48 ust. 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r., nr 199,
poz. 1227 z późn. zmianami), informuję o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko do projektu„zmiana
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Grójca” uchwalonego uchwałą Nr XLVIII/368/14 Rady Miejskiej w Grójcu z dnia
20 stycznia 2014 roku, na działkach nr 1615, 1661/1, 1661/2, 1661/3, 1661/4, 1662, 1663 i 1664 położonych w Grójcu przy ul. Juliusza Słowackiego.
Zgodnie z art. 48 ust. 1a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o oce-
nach oddziaływania na środowisko, projekt zmiany planu stanowić będzie niewielką modyfikację dokumentu pn.„Miejscowy plan zagospodarowa-
nia przestrzennego części miasta Grójca” .
W odniesieniu do art. 48 ust. 1 ww. ustawy organ uznał, że w przedmiotowym przypadku realizacja
postanowień projektu nie spowoduje znaczącego oddziaływania na środowisko, stanowisko to zostało uzgodnione z właściwymi organami, o któ-
rych mowa w art. 57 i 58 ww. ustawy.
Zainteresowani mogą zapoznać się z niezbędną dokumentacją sprawy. Dokumentacja dostępna jest do wglądu w siedzibie Gminy i Miasta w Grójcu
ul. Piłsudskiego 47, pok. nr 4, w godzinach pracy urzędu, w terminie do dnia 16 lipca 2018 r. Zgodnie z art. 29 ustawy o udostępnianiu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, każdy ma prawo składania uwag i wniosków w postępowaniu wymagającym
udziału społeczeństwa. Uwagi i wnioski należy wnosić do Burmistrza Gminy i Miasta Grójec w ww. terminie.
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Gminy i Miasta Grójec
Burmistrz Jacek Stolarski
OGŁOSZENIE
POSZUKUJEMY OSÓB
Z ORZECZENIEM
O NIEPEŁNOSPRAWNO-
ŚCI DO
PRACY PRZY OCHRONIE
MAŁEGO ZAKŁADU
PRODUKCYJNEGO
W CHYNOWIE K.GRÓJCA.
DOŚWIADCZENIE NIE
JEST
WYMAGANE.
Telefon 608 003 512
MATURA 1968
W
dniu 14 czerwca 2018 roku, w pięćdziesiątą rocznicę otrzymania matury, spotkali się
absolwenci Liceum Ogólnokształcącego im. Aleksandra Zawadzkiego w Grójcu. Spo-
tkanie rozpoczęło się o godz. 18.00 mszą św. w intencji zmarłych profesorów, pracowni-
ków, kolegów i koleżanek, oraz za żyjących i ich rodziny o ich pomyślność i zdrowie. W
1968 roku świadectwo maturalne otrzymało 91 abiturientów. Spotkanie zostało zorganizowane z
inicjatywy pana Marka Kostrzewy, przy wsparciu ks. kan. Józefa Jędrzejewskiego kapelana szpitala
w Grójcu (obaj są absolwentami Liceum Ogólnokształcącego). Po mszy św. odbyło się spotkanie to-
warzyskie w szkole Jana Katany. Stawiło się 21 osób. Wspominano dawne szkolne lata, i oczywiście,
każdy mówił o sobie i swojej rodzinne, były sprawy współczesne, bez polityki. Takie spotkania są
ważne dla każdego.
Redakcja
M
inisterstwo Edukacji
Narodowej stoi na sta-
nowisku odniesienia
pełnego i niepodwa-
żalnego sukcesu zaplanowanej i bły-
skawicznie przeprowadzonej zmia-
ny w polskiej oświacie. W ciągu rap-
tem jednego roku trzy roczniki (klasy
pierwsze, czwarte i siódme) rozpoczę-
ły wdrażanie nowej podstawy progra-
mowej, ucząc się z zupełnie nowych
podręczników, napisanych przez no-
wych ekspertów w rekordowo krót-
kim czasie. Jednocześnie inne roczni-
ki (oddziały gimnazjalne likwidowane
przez reformę i klasy siódme) stały się
obiektem jednego, wielkiego ekspery-
mentu przeprowadzanego na żywym
organizmie. Jego skutki i efektybędzie
można ocenić dopiero w odległej ra-
czej przyszłości.
Byłyproblemy
W zgodnej opinii dyrektorów szkół
i nauczycieli, zakończony rok szkol-
ny był trudny dla całej społeczności
szkolnej. Pomimo tego, że w naszym
mieście, zarówno władze, jak i wyżej
wymienieni dołożyli wszelkich starań,
by było jak najlepiej, nie zawsze się to
udawało. Rozbite zostały rady peda-
gogiczne, a tym samym i zespoły kla-
sowe pracujące dotychczas z poszcze-
gólnymi oddziałami. Nauczyciele, za-
miast skoncentrować się na jak najlep-
szej i wydajnej pracy, „biegali” mię-
dzy szkołami, wktórychuzbieranodla
nich etat. Szczęśliwcem był taki, któ-
ry pracował w…jednymmiejscu. Re-
kordziści poruszali się nawet pomię-
dzy trzema szkołami. Godzinka tu,
dwie godzinki tam i jakieś pięć jesz-
cze, gdzie indziej. Rodzice skarżą się
na to, że wbrew zapowiedziom przy
wprowadzaniu reformy, ich dzieci po-
zostaną w dotychczasowych placów-
Operacja na żywym (szkolnym) organizmie
kach pod opieką tych samych wycho-
wawców i nauczycieli. Tak się nie sta-
ło.Wichprzekazachdzieci sąprzemę-
czone, materiału do nauki jest bardzo
dużo, a tempo edukowania tak sza-
lone, że brakuje czasu na utrwalanie
omawianego tematu.
Trudnepytania
W najgorszej sytuacji są jednak dzie-
ci z ostatniego rocznika likwidowane-
go gimnazjum. Spróbujcie sobie Pań-
stwowyobrazić taką sytuację,wktórej
stajecie naprzeciw dwudziestu kilku
wpatrzonych w siebie par oczu i mu-
sicie odpowiedzieć na pytania. Bardzo
trudne pytania. DlaczegoPan/Pani od-
chodzi?Dlaczego nas zostawiacie?To
kto w takim razie będzie nas uczył w
przyszłym roku i przygotuje nas do
egzaminu? Czy to prawda, że zmie-
ni nam się połowa nauczycieli? Po co
to wszystko? Dlaczego zamknęli nam
szkołę? Kto odważny, lub zna odpo-
wiedzi – zapraszam. Z ust tych fanta-
stycznych dzieciaków pada wiele in-
nychcierpkichsłów.Niesągłupiiwie-
dzą, co się dzieje.Aw samym gimna-
zjum nastroje wśród kadry i uczniów
są niczym na straconej placówce. Bo
zresztą taką ona jest. Tylko w oczach
wielu pojawiają się ukradkiem ociera-
ne łzy, awgardle rośnie gula.
Jestsięczympochwalić
I pomimo tego wszystkiego grójec-
kie szkoły pracowały pełną parą, edu-
kując, wychowując, przeprowadzając
setki, jak nie tysiące klasówek i spraw-
dzianów. Wykazując się pełnym pro-
fesjonalizmem wszyscy dobrnęli do
końca tego roku, mając się czym po-
chwalić.
W PSP nr 1 w klasach IV-VI uczy-
ło się aż 427 uczniów. Najlepsze wy-
niki osiągnęły klasy: IV c – 5,12, VI b
- 4,96, IV e - 4,83 i V e – 4,81. Aż 21
uczniów z tej grupy uzyskało średnie
powyżej 5,50. Rekordziści, czyli Ma-
teusz i Tymoteusz wypracowali śred-
nią 5,91. Tuż za nimi znalazła sięMał-
gosia ze średnią 5,82.Wsumie 47,3%
uczniów uzyskało świadectwo z wy-
różnieniem. W bacznie obserwowa-
nych klasach siódmych uczyło się 155
uczniów i wszyscy otrzymali promo-
cję do klasy ósmej. Ich średnia wynio-
sła 4,18, a najlepsza okazała się kla-
sa VIIB. Najlepsi uczniowie to Pauli-
na (5,79), Maciej (5,71) i Ola z Jaku-
bem (5,64).
WPSPnr 2, sprawującej od tego roku
także opiekę nad oddziałami gimna-
zjalnymi w klasach IV-VII, uczyło się
336 uczniów. Spośród nich świadec-
two z biało-czerwonym paskiem uzy-
skało 109 osób. Otrzymali oni także,
oprócz nagrody książkowej, list gratu-
lacyjny. Co piąty uczeń uzyskał śred-
nią powyżej 5,0. Najlepsi w „dwójce”
byli: Maciek z klasy IVB (5,91), Mi-
chał z VD (5,82) i Mateusz również z
IVB (5,82). Pani wicedyrektor Kraw-
czykowska z dumą podkreśliła, że aż
60%uczniówwypracowało oceny ce-
lujące, czyli wymarzone szóstki.
Gimnazjum Grójeckie pożegnało
przedostatni już rocznik swoich absol-
wentów. Najlepsza z nich, uczennica
klasy IIIi - Karolina uzyskała średnią
5,83 i otrzymała nagrodę burmistrza
Gminy i Miasta Grójec oraz wpisała
się do Złotej Księgi szkoły. Arkadiusz
z klasy IIIH najlepiej napisał egzamin
gimnazjalny. Zdobył 191/202pkt. i
otrzymał nagrodę dyrektora szkoły.W
sumie 14 uczniów uzyskując średnie
powyżej 5,50, wystąpiło na środek sali
wraz z rodzicami, którzy pełni dumy
otrzymali listy gratulacyjne. Powody
do radości dają także wyniki napisa-
nego przez gimnazjalistów w kwiet-
niu egzaminu. Plasują się one nie tylko
powyżej średniej powiatowej, ale co
najważniejsze powyżej średniej woje-
wódzkiej i krajowej.
W PSP nr 3 najlepsza uczennica uzy-
skałanajlepszymożliwywynik–śred-
nią 6,0.
Wliceum„na górce” promocję do na-
stępnej klasy otrzymało prawie 90%
uczniów. Trzy osoby pozostają w
tych samych klasach, a 16 nie potra-
fiło rozstać się z nauką i w czasie wa-
kacji musi przygotować się do popra-
wek ocen niedostatecznych. Pięciu li-
cealistów otrzymało świadectwa z pa-
skiem. W szkolnej rywalizacji najlep-
sza okazała się klasa Ic (3,92), a indy-
widualnie uczennica klasy 2bKatarzy-
na ze średnią 5,0. Średnia całej szkoły
wyniosła 3,49.
73dnilaby...
Wszystkie szkoły nie ograniczyły
się tylko do codziennej ciężkiej pra-
cy. Uczniowie startowali w zawodach
sportowych zdobywając dla swoich
szkół puchary i dyplomy.Organizowa-
ne były konkursy szkolne związane ze
zbliżającą się 100 rocznica odzyskania
Niepodległości. Matematycy mierzyli
się z ogólnopolskim Konkursem Ma-
tematycznym„Kangur”. Odbyły się
konkursy języka angielskiego „Pan-
da” i „Olimpus”. Spod ręki uczniów
wyszły niezliczone prace plastycz-
ne, rywalizowali w konkursach recy-
tatorskich i konkursach piosenki. Nie
brakowało okazji do zaprezentowa-
nia różnorodnych talentów i umiejęt-
ności. W przerwach od nauki młodzi
grójczanie zwiedzali nie tylko rodzin-
ny kraj, alewyprawiali się nawyciecz-
ki zagraniczne.
Wakacje się rozpoczęły. Szkolne ko-
rytarze opustoszały i nagle ucichły.
Dzienniki powędrowały do archiwów
szkolnych. Tym razem letnia prze-
rwa potrwa aż 73 dni. Wypada życzyć
wszystkimna ten czas spokoju i pogo-
dy oraz zasłużonego wypoczynku. No
może poza wspomnianą szesnastką
„straceńców” z górki, za których trzy-
mamy mocno kciuki. Udanych waka-
cji. Dla niektórych z nas przyszły rok
będzie jeszcze trudniejszy.
ArturSzlis
Rok 2018 to był dziwny rok, w którym rozmaite znaki na niebie i ziemi zwiastowały jakoweś klęski
i nadzwyczajne zdarzenia. Zmieniając tylko datę, a chcąc pokusić się o podsumowanie pierwszego,
zakończonego roku szkolnego po wprowadzeniu reformy oświaty, spokojnie można sięgnąć do klasyki.
Zakończenie roku klas 4-7 w PSP nr 3 w Grójcu (fot. PSP nr 3)