Od 4 września weszła w życie nowelizacja rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji – informuje portalsamorzadowy.pl
Nowe przepisy umożliwiają Straży Miejskiej dokonać kontroli i zweryfikować czy mieszkańcy segregują odpady oraz czy ilość osób w gospodarstwie zgadza się z tym, co zadeklarowano.
Za nieprawidłowe segregowanie śmieci oraz zgłoszenie mniej osób niż jest faktycznie, Straż Miejska nakłada mandat w wysokości 500 zł.
– O takie przepisy postulowało wiele samorządów. Nie rozwiązują one wszystkich problemów, ale nieuchronność i wysokość kary może być przestrogą – informuje na portalusamorządowym.pl Zdzisław Zdanowski, dyrektor ratuszowego wydziału ochrony środowiska w Olsztynie.
Grójecki Wydział Gospodarki Odpadami poinformował o pierwszych przeprowadzonych kontrolach oraz wystawionych mandatach. Najczęstszym powodem było brak deklaracji i nieprawdziwa liczba osób zgłoszonych w formularzu, zdarzało się także, że odpadów nie segregowano zgodnie z zasadami.