Wszystkie osoby, które są płatnikami podatków od: nieruchomości, rolnego, leśnego lub płaconych w formie łącznego zobowiązania przez osoby fizyczne, będą musiały uiszczać opłaty w za pomocą przelewu bankowego.
Decyzję podjął burmistrz Dariusz Gwiazda, która będzie obowiązywała do odwołania.
Powyższa decyzja dotyczy inkasa prowadzonego przez wyznaczonych pracowników urzędu na terenie miasta Grójec oraz inkasentów - sołtysów na terenie gminy Grójec.
Uzasadnieniem takiej decyzji jest oczywiste zagrożenie dla zdrowia zarówno podatników, jak i inkasentów w okresie pandemii koronawirusa, poprzez bezpośrednie przyjmowanie wpłat w formie gotówkowej oraz konieczny bliski kontakt pomiędzy inkasentem i podatnikiem z powodu wręczania dowodu wpłaty i przyjmowania gotówki.
W tej sytuacji Urząd Gminy i Miasta Grójec, prosi od dokonywanie wpłat:
- w Banku Pekao S.A. (bez prowizji) lub w innych bankach na nr rachunku Urzędu Gminy i Miasta Grójec:
Bank Pekao S.A. 64 1240 5703 1111 0000 4901 3690
- przez platformę internetową www,eurzad.grojecmiasto.pl
- bezpośrednio ze swoich rachunków bankowych za pomocą bankowości elektronicznej.
Jednocześnie, burmistrz apeluje o pomoc osobom starszym w bezpiecznym uregulowaniu należności przez pozostałych członków rodziny posługujących się internetem i bankowością elektroniczną.
W przelewach należności podatkowych za taką osobę, należy wskazać imię, nazwisko i adres osoby podatnika, rodzaj należności, ratę podatku i jeżeli to możliwe, a bardzo ułatwiłoby to pracę księgowym podatkowym, nr ewidencyjny z decyzji ustalającej wymiar podatków na ten rok.
Więcej informacji pod numerem telefonu: 48 664 30 91 wew. 44.